Post Featured Image

Щорічно від насильства в Україні гине більше жінок, ніж внаслідок воєнних дій

Насильство щодо жінок виступає одним з головних порушень прав людини, причини якого пов’язані з нерівним розподілом ресурсів та повноважень між жінками та чоловіками. Окрім безпосередньої шкоди для здоров’я та добробуту постраждалих, насильство має вагомі суспільні наслідки, які вимірюються грошовими, трудовими та нематеріальними втратами, виявляються у формі поточних, довготривалих або відкладених ефектів.

Економічні втрати внаслідок насильства щодо жінок розподіляються між різними представниками суспільства, включаючи самих потерпілих, членів їх сімей та кривдників, роботодавців, які несуть збитки внаслідок непрацездатності працівників, державні та громадські організації, які надають послуги жертвам, страхові фонди та бюджети різного рівня, платників податків та економіку країни загалом. Непрямі витрати пов’язані з психологічними наслідками насильства, які можуть призводити до стресових розладів, впливати на дітей, які стали свідками подібних випадків, ускладнювати сімейні стосунки та погіршувати якість життя постраждалих, що наразі складно оцінити економічним еквівалентом.

Фонд народонаселення ООН провів дослідження з приводу гендерного насильства, в якому представлено результати комплексної оцінки економічних наслідків насильства щодо жінок в Україні.

Читайте весь звіт: Report_2017.pdf

Економічні розрахунки здійснено для наступних категорій можливих витрат суспільства: 1) втрачений макроекономічний продукт, обсяги якого визначаються необоротними втратами населення (передчасні смерті жінок), тимчасовою та стійкою непрацездатністю внаслідок ґендерно зумовленого насильства, а також зниженою працездатністю жертв, що впливає на продуктивність їх праці; 2) вартість послуг, пов’язаних із реагуванням на випадки насильства та наданням допомоги потерпілим (сектор охорони здоров’я, правоохоронні органи та система правосуддя, виправні заклади для кривдників, соціальні та спеціалізовані послуги для жінок, які постраждали від насильства); 3) особисті збитки та грошові витрати потерпілих внаслідок пережитого насильства.

Дивіться інфографіку: Infographics_UKR.pdf

Дослідницька робота та публікація цього звіту здійснені Українським центром соціальних реформ на замовлення UNFPA, Фонду ООН в галузі народонаселення за сприяння Департаменту з питань міжнародного розвитку Уряду Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії (UKDFID). Матеріали, висновки та рекомендації звіту не є відображенням офіційної позиції UNFPA або UK DFID.

51 comments (Add your own)

1. wrote:
These are really wonderful ideas in about blogging. You have touched some pleasant points here.
Any way keep up wrinting.

May 7, 2019 @ 21:29

2. wrote:
Hello friends, fastidious piece of writing and good urging commented here,
I am actually enjoying by these.

May 9, 2019 @ 21:29

3. wrote:
WOW just what I was looking for. Came here by searching for gamefly free trial

June 6, 2019 @ 21:29

4. wrote:
Highly descriptive post, I liked that a lot. Will there be a part 2?

June 12, 2019 @ 21:29

5. wrote:
I all the time used to read piece of writing in news papers but
now as I am a user of net thus from now I am using net for articles
or reviews, thanks to web.

July 30, 2019 @ 21:29

6. wrote:
I'm really enjoying the theme/design of your web site. Do you ever run into
any web browser compatibility issues? A handful of my blog audience have complained about my website
not working correctly in Explorer but looks great
in Opera. Do you have any suggestions to help fix this issue?

July 31, 2019 @ 21:29

7. wrote:
Good post. I will be experiencing many of these issues as
well.. natalielise plenty of fish

August 1, 2019 @ 21:29

8. wrote:
Thank you, I have recently been searching for information about this topic for ages and yours is the best I have found out so far.

However, what concerning the conclusion? Are you positive about the supply?

August 13, 2019 @ 21:29

9. wrote:
Hey there, You have done a fantastic job. I will certainly digg it and personally recommend to my friends.
I'm sure they will be benefited from this website.

October 13, 2019 @ 21:29

10. wrote:
I am regular reader, how are you everybody? This post posted at
this site is in fact fastidious.

October 16, 2019 @ 21:29

11. wrote:
Very nice write-up. I certainly love this website.

Continue the good work!

October 16, 2019 @ 21:29

12. wrote:
Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However
I am encountering troubles with your RSS. I don't know the
reason why I cannot join it. Is there anybody else having
similar RSS issues? Anyone that knows the answer can you kindly
respond? Thanx!!

October 16, 2019 @ 21:29

13. wrote:
of course like your website however you need to test the spelling on quite a few of your posts.
Many of them are rife with spelling issues and I find it very bothersome to inform the
truth nevertheless I will certainly come back again.

October 16, 2019 @ 21:29

14. wrote:
Hey There. I discovered your weblog the use of msn. That
is a really neatly written article. I'll make
sure to bookmark it and return to read more of your helpful info.

Thanks for the post. I will certainly comeback.

October 16, 2019 @ 21:29

15. wrote:
Today, I went to the beach front with my kids.
I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but
I had to tell someone!

October 20, 2019 @ 21:29

16. wrote:
It's nearly impossible to find well-informed people in this
particular topic, however, you sound like you know what you're talking about!

Thanks

October 20, 2019 @ 21:29

17. wrote:
I like the valuable information you provide in your
articles. I will bookmark your blog and check again here regularly.
I am quite sure I will learn many new stuff right here!
Good luck for the next!

October 26, 2019 @ 21:29

18. wrote:
Superb, what a website it is! This weblog provides
valuable information to us, keep it up.

October 27, 2019 @ 21:29

19. wrote:
That is really fascinating, You are a very professional blogger.
I've joined your rss feed and stay up for searching for more of your
great post. Additionally, I have shared your web
site in my social networks

October 27, 2019 @ 21:29

20. wrote:
I appreciate, cause I discovered just what I used to be taking a look for.
You have ended my four day long hunt! God Bless you man. Have
a nice day. Bye

October 28, 2019 @ 21:29

21. wrote:
Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up and also
the rest of the site is extremely good.

October 29, 2019 @ 21:29

22. wrote:
Hmm it appears like your site ate my first comment (it was extremely long) so I
guess I'll just sum it up what I wrote and say, I'm thoroughly
enjoying your blog. I too am an aspiring blog writer but I'm still new to everything.
Do you have any points for first-time blog writers?
I'd really appreciate it.

October 31, 2019 @ 21:29

23. wrote:
Great blog you have got here.. It's difficult to find excellent
writing like yours nowadays. I honestly appreciate people like you!

Take care!!

October 31, 2019 @ 21:29

24. wrote:
Ԝonderful blog! I found it whilе searching on Yahoo Νews.
Do ʏou have any tips on hhow to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem
to get there! Cheers

November 4, 2019 @ 21:29

25. wrote:
I am sure this piece of writing has touched all the internet visitors,
its really really fastidious paragraph on building up new web site.

November 6, 2019 @ 21:29

26. wrote:
My brother suggested I might like this web site.
He was totally right. This post actually made my day.
You cann't imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!

November 7, 2019 @ 21:29

27. wrote:
It is perfect time to make some plans for the future and it's time to be happy.

I have read this post and if I could I wish to suggest you
some interesting things or tips. Maybe you could write next articles referring
to this article. I want to read even more things about
it!

November 7, 2019 @ 21:29

28. wrote:
I think this is one of the so much important information for me.
And i am happy studying your article. However want to observation on some basic things, The web site taste is great, the articles is really nice :
D. Excellent task, cheers

November 8, 2019 @ 21:29

29. wrote:
Fantastic website you have here but I was wondering if you knew of any user discussion forums that cover the same topics talked about in this
article? I'd really love to be a part of community where I can get feed-back from other knowledgeable individuals that share the same interest.
If you have any recommendations, please let me know.
Bless you!

November 8, 2019 @ 21:29

30. wrote:
I go to see daily a few web sites and information sites to read articles, however this web site presents quality based content.

November 9, 2019 @ 21:29

31. wrote:
online säkert recept och receptfritt tyskland priser, liksom en alternativ till pris, bestalla stockholm
eller danmark recept.

November 9, 2019 @ 21:29

32. wrote:
It's nearly impossible to find well-informed people on this topic, however, you seem like you
know what you're talking about! Thanks

November 11, 2019 @ 21:29

33. wrote:
Уesterday, while I was at work, my ѕister stole my iPad and tested to see if itt cann survive a twenty five foot ⅾrop, just so
she cаn be a yоutube sensation. My iPаd is now destroyed ɑnd
she has 83 views. I know this is comρletely off topic but
I had too share itt with someone!

November 13, 2019 @ 21:29

34. wrote:
Oh mуy goodness! Awesome article dude! Many thanks, Howeveг I ɑm experiencing
problems witһ yoսr RSS. I don't understɑn the reason ᴡhy I cannot subscribe tо it.

Is there anjyone else having the same RSS issues? Anyone whoo
knoԝs tthe solution will үou kindly respond? Thanks!!

November 13, 2019 @ 21:29

35. wrote:
I ɗo consider all of the ideas you've offeredd for your post.
Theү'гe vеry convincing aand can definitely
work. Nonetheⅼess, the popsts are too brief for
newbies.Could yyou please extend them a little from subseqᥙent time?
Tһank you for the post.

November 13, 2019 @ 21:29

36. wrote:
It's a pity you don't have a donate button!
I'd definitely donate to this outstanding blog!
I guess for now i'll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.
I look forward to fresh updates and will share this site with my Facebook group.
Chat soon!

November 13, 2019 @ 21:29

37. wrote:
My гeⅼatives always say that I am killing my time hеre at web,
however I know I am getting familiarity everyday
ƅyy reading thes pleasant posts.

November 13, 2019 @ 21:29

38. wrote:
Ꭲhank yyou for the good wrіteup. Іt in fact was a amusеment account it.
Look advanced to more added agreeable frim you! However,
how can we communicate?

November 13, 2019 @ 21:29

39. wrote:
WOW just what I was looking for. Came here by
searching for are coconut oil

November 14, 2019 @ 21:29

40. wrote:
Ι do consіder all the ideas you have presented in уpur post.
Theу are really convincing and can certainly worҝ. Nonethelеss,
thеe posts aгre too brieff for stаrters. May just you please prolong them a bit from ѕubsequent time?
Thanks for tһe post.

November 14, 2019 @ 21:29

41. wrote:
It's the best tіme to make a ffew plas for the future and it
іs tiime tо be happy. I've learn this put up annd if I may just I ᴡish to
suggest you few interesting issues or tips. Perhaps yoս
could ᴡrіte subsequent articles regaгdіng this article.
I want to read mοre things about it!

November 14, 2019 @ 21:29

42. wrote:
Fіrst off I would like tto say excellet blog! I had a quiⅽk questiߋn in which
I'd like to ask if you don't mind. I was interested to know how you centerr yourself and
clear your mіnd before writing. I've һaad a hɑrd time
clearing my thougһts in getting my іdeas out there. I do enjoy writing
but it just seems like thhe first 10 to 15 minutes are generalⅼy loѕt simply jut ttrying to figuгe out how
tߋ begin. Any suggestions or tips? Apⲣreciate it!

November 14, 2019 @ 21:29

43. wrote:
What'ѕ up it's mе, I am аlso vvisiting thiѕ web page daily, tһis
website is reakly plеasant ɑnd the peⲟρle are really shring nice thoughts.

November 14, 2019 @ 21:29

44. wrote:
An oսtstanding share! I've just forwarded this onto a coworker
who was doing a little homework on this. And he in fact orɗered
me lunch because I stᥙmbled upon it for him... lol.
So leet me reword this.... Thank YOU for thee meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this matter here on your blog.

November 14, 2019 @ 21:29

45. wrote:
夫婦 性 生活 投稿 xヴぃでおs えっち 画像 マッチング アプリ 無料 セックス 女性 の ため アナルセックス 断面 夫婦 の セックス 安全 エロ 男の潮吹き 風俗 アナルでイク セックス 体位 エロgo 強制快楽 マッチングアプリ 評価
マッチングアプリ マッチング率 セックス 写真 sex 知恵袋 アダルト動画
投稿サイト 女装 アナルセックス 画
ちゃん 夫婦 の 性交 セックス動画サイト 魔戒ノ花 はなとね おんなのこのための無料 未成年 セックス 50歳の夫婦生活 中高年セックス動画 マッチングアプリ おすすめ
男 婚活 出会い ロリコン セックス 出産 後 性行為
いつから 最新 出会い アプリ はつせっくす エログチャンネルニュース おたから幕府
アナルセックス お掃除フェラ 婚活サイト 女性無料 顔写真なし マッチングアプリ 画像 比較 アプリ 夫婦のセックス
マッチングアプリ 最初 メッセージ めぐたがえらんだ ニュー速vipクオリティ 夫婦 生活 体位 アダルト動画 名作 マッチングアプリ なんj
ネット婚活 ランキング アダルト 無料 動画 ホテル 喘ぎ声 がぞう速報

November 15, 2019 @ 21:29

46. wrote:
Heⅼlo there! Do you know if they make any plugins
to assist with Search Engine Optimizatiοn? I'm trying to
gеt my blog tо rank for some targeted keywords bbut I'm
not seeing very god results. If you know of any pleаse share.
Many thankѕ!

November 15, 2019 @ 21:29

47. wrote:
Excellent way of explaining, and fastidious post
to obtain facts regarding my presentation focus, which i am going to present in academy.

November 15, 2019 @ 21:29

48. wrote:
セックスとは マッチングアプリ ワンナイト 教師 マッチングアプリ d速 エロぐ幕府 50代 セックス 女優 の セックス 最新エロ
老人 夫婦 セックス av 無料 美乳 動画 女性 運動部 セックス なろう まとめサイト
セックス 尿意 婚活 恋人 マッチングアプリ デート 1回目 ボルチオセックス 女子 av jk セックス アダルト動画 share 紗倉まな セックス マッチングアプリ いいね あだるとビデオ無料 ゲイ ちんこ 壁 ちんぽ 女性 用
無料 エッチ 動画 セックス 美女 おっぱいどうが 結婚できる
開脚 セックス 50 歳 夫婦 生活 動画像 エロ 素人動画屋 マッチングアプリ 怖い 女性 セックス 気持ちいい 運動部 セックス 素人 アダルト動画 jav douga gps
マッチングアプリ 尿道 bl 前立腺 風俗 肛門 セックス
おんな の えろ vive アダルト動画 ニューハーフデリヘル マッチング ランキング すぐ 婚 評判 r18あんてな
完全 無料 動画 av newsまとめ マッチングアプリ
プロフィール 男

November 15, 2019 @ 21:29

49. wrote:
アナルセックス twitter 良いアプリ アダルトチューブ セックス★マシーン みんくちゃんねる オナニー アナル
エロヴィデオ アダルト 無料動画 無料 性交 画像 エロ x アだルト 無料エロ画像 初めてのえっち 夫婦 セックス 悩み
気持ちいい 体位 ギャル セックス 恋愛 出逢い アナル セックス 体位 むりょうav 何故そこで愛ッ アダルト動画 ol エロdouga 流行っ てる アプリ 無料 女性 エロ
動画 初めてのアナル マッチングアプリ ライン交換 断り方 夫婦営み無料 セックス 夫婦 画像 女性 専用 sex 熟年夫婦の性生活 エロ動画 フル
アナルセックス 歴史 むりょうどうが エッチ動画.net fc2 アダルト動画
ニューハーフヘルス 50歳のセックス アダルト動画 一撃 マッチングアプリ 無料 ホモ オナニー エロ 速報
アナルセックス 大腸菌 美脚 セックス 今 人気 ero net セックス
video 夫婦営み無料動画 xivdeo マッチングアプリ 既婚者 結婚 相手 探し 水着 レイプ

November 16, 2019 @ 21:29

50. wrote:
I absolutely love your website.. Pleasant colors & theme.
Did you develop this web site yourself? Please reply back as I'm looking to create my
own personal blog and would love to learn where you got this from or exactly what the theme is named.

Thank you!

November 16, 2019 @ 21:29

51. wrote:
I blog frequently and I really appreciate your information. The article has truly peaked my interest.
I'm going to book mark your blog and keep checking for new information about once per week.
I subscribed to your Feed too.

November 16, 2019 @ 21:29

Add a New Comment


code
 

Comment Guidelines: No HTML is allowed. Off-topic or inappropriate comments will be edited or deleted. Thanks.